تقلید و اهمیت آن در خواندن، توسط استاد امین پویا

تقلید و اهمیت آن در خواندن، توسط استاد امین پویا

نکته مهم در هنر معنوی تلاوت
توسط استاد امین پویای عزیزم، در باب تقلید.

پ.ن: در روش صداسازی منحصر بفرد ما، تقلید یکی از مهم ترین پایه هاست و هر شخصی که قرار است یک قاری توانمند و صاحب طنین خاص شود باید از تقلید شروع کند. موارد مهم در تقلید را در پست های قبل، عرض کردیم.

فیلم:

https://www.instagram.com/p/CZ4SWbQo1UG/

اجرای زیبای استاد سیدرضا طباطبایی در سن بالا

بنام خدا

مثل شخص هنرمند به شمعی ماند  
که شب و روز برای دگران می‌سوزد
بزم عالم شده روشن ز هنرمند ولی
در چراغ تن او روغن جان می‌سوزد

استاد سید رضا طباطبایی عزیز
با سن بالا، هنوز هم عالی و درجه یک آواز اصیل را میخواند و تدریس میکند.
گذاشتن این پست از این جهت بود که نکات فنی بسیاری در این اجرا هست که در پست های قبلی در روش صداسازی بنده، به آنها اشاره شده است.

پ.ن: صدای استاد از طنین های کم نظیر و ماندگاری است که کمتر به گوش مردم ما رسیده اند!!!
تا با اشعار فارسی و پر مفهوم و نوای ملکوتی شان، روح انسانها را جلا دهند و به آرامش برسانند.
انگار این اشعار، در وصف ایشان و امثال ایشان، سروده شده است.

فیلم:

https://www.instagram.com/p/CZtTjQJoUIn/

جای صدا

بنام خدا
توضیحات مفید استاد سید مصطفی حسینی عزیز راجع به جای صدا با توجه به حالت ها و نقاط مختلف رزونانسی.

در راستای توضیحات عالی ایشان در صفحه
باشگاه صداسازی و در این پست، تاکید میکنیم در روش صداسازی منحصر بفردمان، ما بدنبال اولا راحتی در خواندن و دوما ایجاد تعادل در تمامی اجزاء ایجاد صدایی ژوست برای بروز یک طنین تثبیت شده، هستیم.
ما معتقدیم
هنگامی که حنجره، و اجزاء مختلف تولید صدا، بدون فشار و راحت، تولید صدا کنند، منجر به ثبات در طنین میشوند، طنینی منحصربفرد که هم خود خواننده از آن لذت ببرد و هم مستمعین.




لینک پست در ده صفحه، در صفحه باشگاه صداسازی استاد سید مصطفی حسینی:

https://www.instagram.com/p/CZMsQOLMT4Q/

فیلم:

https://www.instagram.com/p/CZM1Vaari4M/

نکته کلیدی در تحریر زدن

فیلم در آپارات:

https://www.aparat.com/v/8opIr

تمرین منحصربفرد استاد جهانبخش فرجی برای داشتن تنفس صحیح دیافراگمی

فیلم در آپارات:

https://www.aparat.com/v/5smfW

جای صدا ( توضیحات استاد سید مصطفی حسینی)

بنام خدا
توضیحات مفید استاد سید مصطفی حسینی عزیز راجع به جای صدا با توجه به حالت ها و نقاط مختلف رزونانسی.

در راستای توضیحات عالی ایشان در صفحه
باشگاه صداسازی و در این پست، تاکید میکنیم در روش صداسازی منحصر بفردمان، ما بدنبال اولا راحتی در خواندن و دوما ایجاد تعادل در تمامی اجزاء ایجاد صدایی ژوست برای بروز یک طنین تثبیت شده، هستیم.
ما معتقدیم
هنگامی که حنجره، و اجزاء مختلف تولید صدا، بدون فشار و راحت، تولید صدا کنند، منجر به ثبات در طنین میشوند، طنینی منحصربفرد که هم خود خواننده از آن لذت ببرد و هم مستمعین.


لینک پست با توضیحات کامل در ده صفحه در صفحه باشگاه صداسازی استاد سید مصطفی حسینی:

https://www.instagram.com/p/CZMsQOLMT4Q/

فیلم:

https://www.instagram.com/p/CZM1Vaari4M/

دهان و نحوه بازکردن آن حین خواندن

دهان و نحوه باز کردن آن در حین خواندن،
یکی از مهمترین مباحثی است که راجع به آن مطالب بسیار زیادی در مباحث صداسازی مطرح شده.
در این ویدئو، هدفمان تبیین کلی این موضوع بسیار مهم بوده تا برای همیشه این مبحث، از نگاه روش ما، بطور ساده و کامل بیان شده و برای عزیزان همراه جا بیفتد که در روش صداسازی ما، مهمترین فاکتور راحت خواندن، بدون تکلف و فشار خواندن و متبسم بودن ماسک چهره، در حین خواندن است.
در روش ما خواننده تعلیم میبیند که
نحوه باز شدن دهانش، بهترین حالت برای راحت خواندنش را فراهم نماید.
هر چند تاکید میکنیم در خواندن هایی که محوریت خواننده بر زدن تحریر هست، طبعا دهان، حالت بسته تری بخود میگیرد، درنتیجه حجم طبیعی طنین هم تحت تاثیر قرار میگیرد.
برعکس هر چه دهان بازتر باشد در حین خواندن، حجم نهایی طنین خودش را بهتر نشان داده و خواننده از زدن تحریرهای ریز و بسیار، فاصله میگیرد.

پ.ن:
قاریان قرآن یا خوانندگانی که طنینشان در محدوده بم و متوسط، با طنین شان در محدوده اوج یا نت های بالای صدایی شان، متفاوت هست، یا دچار تیز شدن صدا شده و یا دچار سوختگی یا مردگی صدا میشوند، لذا حتما نیاز به اصلاح نحوه باز شدن دهان و اصلاح پرتاب صدا در مناطق مختلف رزونانسی دارند.

فیلم:

https://www.instagram.com/p/CZHJ_4hgiUW/

استاد شجریان؛ تلاوت قرآن یا آواز؛ استعدادهای بالا، علاقه هنرجو، راحت ترین کوک صدایی

در روش صداسازی ما،
مشکل ترین کار، تثبیت طنین نهایی برای استعدادهای بالاست، مهم در صداسازی، رساندن هنرجو به طنینی است که در آن راحت تر و موفق تر است.
هرچند علاقه هنرجو نقش بسیار مهمی در این مسیر ایفا میکند.

فیلم:

https://www.instagram.com/p/CY6Gi12jqDp/

دعاخوانی در کوک های سه گانه قرآنی، مداحی و سنتی ایرانی

دعا خوانی
با کوک های قرآنی، مداحی و موسیقی سنتی
قابل اجراست.
منظور از کوک در دعا خوانی نحوه صداسازی و نوع تحریرها در این سبک هاست.
چه با لهجه ایرانی اجرا شوند و چه با لهجه عربی.
یادآوری میکنم که تکنیکهایی وجود دارد که میتوان بعد از تثبیت طنین، با این تکنیکها، تغییراتی مثبت در طنین یونیک تثبیت شده، ایجاد کرد تا خاص شود.
دعاخوانی هم مثل هنر تلاوت در ایران با کم لطفی مسئولین همراه است و طنین های ماندگار و اثرهای ناب آنها در این حوزه، بسیار زیادند اما متاسفانه ناشناخته و در بایگانی و آرشیو!!!

فیلم:

https://www.instagram.com/p/CY1bZXIpTYB/

تلاوت قرآن عمیق ترین و درنتیجه دشوارترین خواندن در جهان است

هنر معنوی تلاوت قرآن
عمیق ترین خواندن در دنیاست،
به این دلیل آن را عمیق ترین خواندن نام گذاری کرده ایم، چون برای اجرای کامل این هنر، به نفس طولانی و کنترل نفس توسط دیافراگم، نیاز داریم.
این تنفس خاص و دیافراگمی و طولانی و عمیق، باعث ارتباط عجیب جسم و روح میشود، هرچه تنفس انسان عمیق تر (در حد متعارف) باشد،انسان آرامش روحی بیشتری خواهد داشت، ابزار آرامش بخش و خلسه و وصل به عالم متافیزیک در خیلی از مکاتب روحانی یا اسپریچوال و تعمقی یا مدیتیشن، مراقبه عرفانی و متکی بر تمرکز بر ذهن، تنفس عمیق است.
دشوارتر است چون علاوه بر تنفس طولانی، هیچ ادوات موسیقایی در کنارش نیست و قاری قرآن فرصت استراحت دادن به صدایش را ندارد!


فیلم:

https://www.instagram.com/p/CYyHpEQLdR2/