همانگونه که عرض شد،
تثبیت طنین یا sor method
روش ابداعی بنده در صداسازی هست
چرا براحتی از طنین های تثبیت شده قاریان برجسته، ممتاز و جهانی مان می گذریم!!؟
براستی چرا؟
در هنر معنوی تلاوت تثبیت طنین بسیار دشوار است بدلایل بسیاری که که مهمترین آن نیاز به تنفس زیاد در این هنر نسبت به دیگر هنرهای خواندن در دنیاست، لذا ارزش قائل نشدن برای طنین های ماندگار در ایران، به نظر بنده گناهی نابخشودنی است.
باز تاکید میکنم بر
اذیتها، آزارها و مایوس شدن شاگردان در کلاسهای صداسازی رایج و مسابقات :
– زیادی تمرینهایی که خیلی هاشون نه تنها به هنرآموز کمک نمیکند، بلکه باعث رنجش روح او و خسته شدنش میشوند.
– تدریس توسط مدرسینی که در آموزش یک سبک خاص خواندن، اثری فاخر را ارائه نکرده اند.
– انواع و اقسام دستورهای غذایی، پزشکی، گرم کردن صدا، بالابردن محدوده صدا و ….. که اصلا در روش ما در اولویت نیستند.
و خیلی موارد دیگر که شما عزیزان در فضای مجازی و تحت عنوان صداسازی شاهد آن هستید.
– در هنر تلاوت، البته بدترین اذیت همان مسابقه است که با قدرت زیاد در حال انجام است.
فیلم :
https://www.instagram.com/p/CXf1xp-oCr1/