بهترین روش در صداسازی

یک روش خوب
در صداسازی روشی است که
باعث اذیت شاگردان نشود،
آنها را دلسرد و دل زده نکند،
در آکادمی صداسازی ما، بنا داریم
با ساده ترین روش، بسته به ظرفیت موسیقایی هوش و گوش شما، در دوره های سه ماهه و شش ماهه، شما را به نقطه ای برسانیم که از خواندن لذت ببرید و این لذت آرامش بخش را به دیگران انتقال دهید، ان شاءالله

مجددا یادآوری میکنم:

اذیتها، آزارها و مایوس شدن شاگردان در کلاسهای صداسازی عبارتند از:
– زیادی تمرینهایی که خیلی هاشون نه تنها به هنرآموز کمک نمیکند، بلکه باعث رنجش روح او و خسته شدنش میشوند.
– تدریس توسط مدرسینی که در آموزش یک سبک خاص خواندن، اثری فاخر را ارائه نکرده اند.
– انواع و اقسام دستورهای غذایی، پزشکی، گرم کردن صدا، بالابردن محدوده صدا و ….. که اصلا در روش ما در اولویت نیستند.
و خیلی موارد دیگر که شما عزیزان در فضای مجازی و تحت عنوان صداسازی شاهد آن هستید.
– در هنر تلاوت، البته بدترین اذیت همان مسابقه است که با قدرت زیاد در حال انجام است.

فیلم:

https://www.instagram.com/p/CXvgul3IWWG/

تقلید و نقش مهم آن در صداسازی


تقلید مقوله ای در بحث خواندن هست که بسیار به هوش و ذهن و مغز انسان مربوط هست،
گاهی تقلید در ذهن مرور میشود و به زیبایی اجرا میشود اما صدا توان همراهی با ذهن و هوش را ندارد و خروجی کار، قابل قبول نیست و گاهی ذهن لحنی توان همراهی با صدا را ندارد، که باز خواننده از خودش راضی نیست.

هر انسانی قدرت تقلید دارد اما بعضی فوق العاده هستند، بعضی عالی، عده ای خوب و عده ای متوسط.
بطور معمول افرادی که قدرت تقلید فوق العاده دارند و صداشون هم عالیست، معمولا به سختی به طنین ثابت صدای خودشون میرسند.
اما بقیه استعدادها راحت تر میتوانند به تثبیت طنین برسند.
دستگاه تکلمی هر فردی هم در این میان، نقش مهمی در صاحب سبک شدن و ظهور یک طنین و سبک جدید دارد.
خیلی اوقات طنینهای صدایی شفاف و زیبا، خاص نمیشوند و علیرغم اینکه زیبا هستند اما حسی به شنونده منتقل نکرده و شنونده احساس نمیکند که این طنین، خیلی ویژه و خاص هست و در طی زمان، فراموش یا کم رنگ میشوند.
برعکس طنین هایی هستند که علیرغم گرفتگی در صدایشان، نه تنها صاحب سبک بلکه ماندگار هم میشوند!

فیلم را در صفحه زیر مشاهده فرمایید.

https://www.instagram.com/p/CW3aBU0o_UU/

دوره های صداسازی

بزودی دوره های صداسازی آکادمی صداسازی استاد جهانبخش فرجی شمس، اعلام خواهد شد.

دوره ها بسته به استعداد هنرجویان در دو مدت زمان سه ماهه و شش ماهه طراحی شده اند.
روش ابداعی استاد جهانبخش فرجی در صداسازی روشی جدید و کاربردی برای تمامی سبک ها است.

این روش، بطور خلاصه روش تثبیت طنین یا sor method نام دارد.

stabilizing of  resonance

method

دوره های آکادمی بر اصول زیر بنا شده اند:
1- تنفس صحیح
2- تمرکز بر دیافراگم بجای حنجره
3- اهمیت تقلید
4- تثبیت طنین (کشف و تثبیت طنین یونیک هر هنرجو، طنینی که متعلق به خود اوست و در کل محدوده صدایی اش، براحتی و بدون زحمت و خسته شدن ارائه شده و بدون تغییر بماند و هنرجو قادر باشد ساعتها بدون تکلف و فشار به اجرا بپردازد)

این روش آموزشی در صداسازی، منحصر بفرد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر قانونی است.